this site the web

441..ကကၠဴဘုရားေစတီ အစု (သမိုင္း)

 

ထုိေစတီကို ေမြေတာ္ကကၠဴဟု လူသိမ်ားၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေက်ာက္တစ္လံုးၿမိဳ႕ၾကားရွိ ပအို႕၀္ မ်ိဳးႏြယ္စုတို႕ ေနထိုင္ရာ ေဒသတြင္ ရွိသည့္ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ေစတီ အစုအေ၀းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေနရာကို စာေရးသူ မေရာက္ဖူးခဲ့စဥ္ကပင္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ ႐ုိက္ကူး ခဲ့ေသာ ပညာရွင္ မ်ားမွာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ မိတ္ေဆြ သတင္းေထာက္ႀကီး ကိုသန္းေ၀ႏွင့္ အဂၤလန္ ႏုိင္ငံမွ ဓာတ္ပံုပညာရွင္ အျဖဴအမည္း ဓာတ္ပံုမ်ားျဖင့္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားသည့္ တင္မ္ေဟာ(Tim Hall)တုိ႕၏ လက္ရာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဦးစြာ ဖူးေတြ႕ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ကကၠဴေစတီေတာ္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေနရာ အႏွံ႕တြင္ ဖူးေတြ႕ရေသာ အျခားေစတီ၊ ပုထိုး၊စတုပ မ်ားႏွင့္ ပံုစံမတူ ကြဲျပားပါသည္။ ေစတီ၏ အျခား ပစၥယာမ်ားက မႀကီးမား၊ အထက္ပိုင္းကို ခၽြန္ထြက္ ျမင့္မား ရွည္လ်ားေသးသြယ္ေသာ ပံုသဏၭာန္ ရွိသည့္ ေစတီမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထူးျခားသည္က ေစတီ ေထာင္ဂဏာန္း အေရအတြက္မွာ တစ္ေနရာ၊ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း ပူးပူးကပ္ကပ္ တည္ရွိေနေသာ ေစတီ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေနျခင္းကလည္း အျခားေစတီ မ်ားႏွင့္ မတူျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိေစတီ အစုအေ၀းတြင္ ႏွစ္ဆူေသာ အဓိကက်သည့္ ေစတီေတာ္တုိ႕ကလြဲ၍ က်န္ေစတီ အားလံုးမွာ အရြယ္အစား၊ ကိုယ္လံုးေတာ္၊ ဉာဏ္ေတာ္မ်ားက မတိမ္းမယိမ္း တူေနျခင္းကလည္း ထူးျခားေနေပေသးသည္။


ကကၠဴသုိ႕ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ပထမဆံုး ေရာက္ခဲ့စဥ္က ဆုိင္တန္းႏွင့္ ေစတီစု

ဓာတ္ပံုမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဖူးေတြ႕ရေသာ ေထာင့္ကိုးရာ ကိုးဆယ္ျပည့္လြန္ပုိင္း ႏွစ္မ်ားတြင္ ထုိေနရာမ်ားကုိ ေရာက္ဖူးလုိစိတ္ မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ သြားေရာက္ ႏုိင္ရန္အတြက္ စံုစမ္းသည္။ ေမးျမန္းသည္။ သို႕ေသာ္ တကယ္ သြားေရာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေသာ အခါ အလြယ္တကူ အဆင္မေျပခဲ့ေပ။ ထုိကာလက ကကၠဴ တည္ေနရာမွာ သြားလာရန္အတြက္ လံုၿခံဳေရး အေျခအေနက အခြင့္မသာခဲ့။ ေတာင္ႀကီးကို အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ေရာက္သည္။ သြားခြင့္မသာခဲ့။ ဇြတ္တုိး၍ သြားရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသးသည္။ နယ္ေျမကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ တာ၀န္ယူထားသူမ်ားက တားျမစ္ကာ သြားခြင့္ မျပဳသျဖင့္ သြားေရာက္ခြင့္ မရခဲ့ေပ။ ေထာင့္ကိုးရာ ကိုးဆယ္ ျပည့္ေက်ာ္ ဆယ္စုႏွစ္လယ္ပိုင္း တစ္ႏွစ္တြင္ ေတာင္ႀကီးကို ဓာတ္ပံုခရီး တစ္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့သည္။အင္းေလး ေဒသ ဘက္သို႕လည္း ထုိစဥ္က ေရာက္ခဲ့၏။ ထုိနယ္ေျမ၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အရိပ္မ်ား သန္းစျပဳေသာ ကာလ ျဖစ္သည္။ ထုိလမ္းေၾကာကို သြားခြင့္ တရား၀င္ မေပးေသာ္လည္း တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ တားသူ၊ တာ၀န္ ခ်ထားသူ မရွိေသာ အေနအထားကို ေတြ႕ရေသာ ကာလ ျဖစ္သည္။စာေရးသူသည္ မည္သူ႕ကိုမွ် ခြင့္မေတာင္း၊ မိမိသေဘာျဖင့္ တစ္ဦးတည္း ကင္မရာ တစ္လံုး ဆြဲကာ ႀကံဳရာ `ေထာ္လာဂ်ီ´ တစ္စီး တက္စီးၿပီး `ဟမ္းဆြီး´ ရြာသို႕ ေရာက္သြားခဲ့သည္။


ကကၠဴဘုရားေစတီ အစုအေ၀း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ


ကကၠဴဘုရားပြဲ(တေပါင္းလျပည့္)ကာလ ဘုရားဖူးမ်ား

ထိုစဥ္က ကကၠဴသြားလမ္းက ယခုလုိ လမ္းမႀကီး(ေတာင္ႀကီးေက်ာက္တစ္လံုးလမ္း) ေပၚမွ တစ္ေျဖာင့္တည္း ကကၠဴလမ္းဟူ၍ မရွိေသးပါ။ ဟမ္းဆြီးရြာမွ ျဖတ္ၿပီး အတြင္းလမ္းက သြားရပါသည္။ ဟမ္းဆြီးတြင္လည္း ကကၠဴေစတီမ်ားႏွင့္ ပံုစံတူသည့္ ေစတီအေရအတြက္ အနည္းငယ္ ရွိပါသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ဟြမ္းဆြီးရြာမွ ႀကီးမားလွေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ မႏၱေလး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း(မဟာျမတ္မုနိ) အတြင္းရွိ အုတ္ခ်ပ္မ်ား(ယိုးဒယားေၾကး႐ုပ္) ကဲ့သို႕ ေၾကး႐ုပ္ ႏွစ္ခုကို ေတြ႕ခဲ့ပါေသးသည္။

ထုိဟမ္းဆြီးလမ္းမွ လမ္းေလွ်ာက္ကာ ကကၠဴသို႕ သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းသာ ရွိပါသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ထုိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၌ သတင္းေထာက္ေတာင္ႀကီး(ဦး)သန္းေ၀ လွဴဒါန္းထားခဲ့ေသာ ကကၠဴဘုရားစု ဓာတ္ပံုကို ေတြ႕ရပါေသးသည္။

ဘုရားပြဲ ရာသီလည္း မဟုတ္၊ေဒသ၏ စိုက္ပ်ိဳးေရး ရာသီလည္း မကုန္ေသးေသာ ေဆာင္းေႏွာင္းကာလ ျဖစ္ရာ ဘုရားဖူးလာသူ မေတြ႕ရသေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ကကၠဴ၀န္းက်င္ရွိ ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ား ကလည္း အရြက္မ်ား ေၾကြစျဖစ္၍ ေျမျပင္တြင္ ရြက္ေၾကြေတာ ထစျဖစ္ပါသည္။ ကကၠဴေစတီေတာ္ႀကီး တြင္မူ ေဒသခံ တစ္ဦးစ ႏွစ္ဦးစ ေတြ႕ရပါသည္။ ထူးထူး ျခားျခား ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေနကာ အဓိ႒ာန္ ၀င္၍ ဘုရား ျပဳျပင္ရန္ ႀကံစည္ေနသူ တစ္ဦး(ရန္ကုန္ကဟု ဆုိပါသည္)ဆံုရသည္။

ထုိေန႕က စာေရးသူသည္ ကကၠဴဘုရားမ်ား ၀န္းက်င္၌ တစ္ဦးတည္း စိတ္ႀကိဳက္ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္ေနခဲ့ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ပအုိ႕၀္ ႐ိုးရာ နက္ျပာေရာင္ ေဘာင္းဘီ၊ အက်ၤီ၊ ေခါင္းေပါင္း ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း ေပါင္းထားေသာ သူတစ္ဦးက မည္သည္ အခ်ိန္ကတည္းက ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရန္သာ အာ႐ံုေရာက္ေနေသာ စာေရးသူ အနီးသုိ႕ ေရာက္ေနမွန္းမသိ။ သူက စကား စလာေျပာမွ သတိထားမိလုိက္ပါသည္။ `ဘယ္ကလာလဲ´၊ `ဘယ္ကိုလာသလဲ´၊ `ဘယ္ကို ျပန္မွာလဲ´ စသည္မ်ား ေမးရွာပါသည္။ စာေရးသူက သူေမးသမွ် ေျဖပါသည္။ စိတ္၀င္စားစရာ အေကာင္းဆံုးက `ခင္ဗ်ား ထမင္းဘယ္မွာ စားမွာလဲ´ဟူသည့္ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူမွာ ေရာက္ခဲေသာ ေနရာ၊ျမင္ရခဲေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ဓာတ္ပံု တစ္ကြက္ၿပီး တစ္ကြက္ ၊ ဖလင္ တစ္လိပ္ၿပီး တစ္လိပ္သာ ႐ိုက္ေနၿပီး ဘာအေတြးမွ် မရွိေသာ အေျခအေနတြင္ သူေမးကာမွ ဗုိက္က ဆာလာသလုိ္လို ရွိလာပါေတာ့သည္။ ထုိေန႕က ထမင္းတစ္နပ္ကို ထုိပုဂၢိဳလ္ ကပင္ စီစဥ္ေပးသြားပါသည္။ သူ႕အတြက္ေတာ့ လြယ္လွပါသည္။


ကကၠဴေစတီ မ်ားမွ အဂၤေတပန္း ႐ုပ္လံုး ႐ုပ္ၾကြ

တကယ္ေတာ့ ထုိေနရာတြင္ လူေနအိမ္ေျခ မရွိ၊ ရြာေ၀းသည္။ ဆုိင္မဆိုထားဘိ၊ လူသူပင္ မေတြ႕ရေသာ ေနရာျဖစ္ရာ သူေခၚသြားေသာ ေနရာကား တစ္ခုတည္းေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး ၊ ကိုရင္ ႏွစ္ပါး၊ ကပၸိယလို႕ ထင္ရသည့္ လူႀကီးတစ္ဦးႏွင့္ အဓိ႒ာန္၀င္ ပုဂၢိဳလ္ကလြဲ၍ က်န္သူမ်ား ျမန္မာလုိ မတတ္၊ လုိက္ပို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္က ပအို႕၀္လုိ ေျပာၿပီး ဘယ္အခ်ိန္က ထြက္သြားသည္ မသိ၊ မေတြ႕ရေတာ့။

ထုိေန႕ေန႕လည္စာကို စာေရးသူ တစ္သက္မေမ့။ ပဲပုပ္ေထာင္း၊ အားလူးႏွင့္ ပဲလိပ္(တုိ႕ဟူးလုိ ပဲျပားကို ပါးပါးေလးလႊာၿပီး လွမ္းထားေသာ ပဲျပားေျခာက္) င႐ုတ္သီးႏွင့္ ခ်က္ထားသည့္ ဟင္းတစ္ခြက္၊ ဟင္းရြက္စံု ဟင္းခ်ိဳ ပူပူတစ္ခြက္၊ ဆန္ၾကမ္းျဖင့္ ခ်က္ထားသည့္ ခပ္နီနီ ထမင္းပူပူ ေစးေစး ေထြးေထြးျဖင့္ အလြန္ၿမိန္ေသာ ထမင္းတစ္နပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ကကၠဴတြင္ တည္ထားေသာ မူလေစတီမွာ ပုဂံေခတ္က ဘုရင္ နရပတိစည္သူ၏ ကုသုိလ္ဟု ဆိုၾကသည္။ အရန္ေစတီ ရာေထာင္ဂဏာန္း အေရအတြက္မွာမူ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ရြာစား၊နယ္စား၊ ေစာ္ဘြားႏွင့္ ေဒသခံျပည္သူ အမ်ားေကာင္းမႈ ျဖစ္ပါသည္။ မူလ ပင္မေစတီကို အေပၚမွ ထပ္ငံု၍ တည္ထားသည္။ ထပ္ငံု တည္ထားေၾကာင္းကို လက္ရွိေစတီ၏ ကိုယ္ထည္ေတာ္ တစ္ေနရာတြင္ မွန္ျဖင့္ အေပါက္ျပဳ၍ အတြင္းမွ မူလေစတီကို ျမင္သာေအာင္ ေနရာ တစ္ေနရာတြင္ ျပဳလုပ္ထားရာ ျငမ္းဆင္ခ်ိန္မ်ား၌ အတြင္းမူလ ေစတီကုိ ယခုလည္း ဖူးေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။

ကကၠဴေစတီငယ္မ်ားရွိ ႐ုပ္လံုး ႐ုပ္ၾကြ

ကကၠဴေစတီ ငယ္မ်ား၌ အဂၤေတပန္း၊ အဂၤေတ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ား ေစတီတုိင္းတြင္ ရွိသည္။ လက္ရာမွာ အင္းေလးေဒသရွိ အင္းတိမ္မွ ေစတီမ်ား၊ ေတာင္တုိမွ ေစတီမ်ား၊ စံကားတာေခါင္မွ ေစတီမ်ားတြင္ ရွိသည့္ အဂၤေတပန္းမ်ား၊ အဂၤေတ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ားႏွင့္ လက္ရာတူ ေတြ႕ရေပရာ ေႏွာင္းေခတ္ ပင္းယေခတ္တြင္ မြမ္းမံခဲ့ေသာ လက္ရာမ်ားဟု ပညာရွင္မ်ားက ယူဆၾကသည္။ ပုဂံေခတ္က လက္ဦးလက္မြန္ ေကာင္းမႈေတာ္မ်ားကို ေခတ္အဆက္ဆက္၌ ထပ္ဆင့္ ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ပင္းယ၊ အင္း၀ေခတ္ ကာလတြင္ အစည္ကားဆံုး ျဖစ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။

ထိုေန႕က စာေရးသူသည္ ဟမ္းဆြီးရြာသို႕လမ္းေလွ်ာက္ ျပန္ခဲ့ကာ ဟမ္းဆြီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ တစ္ည အိပ္ခဲ့ရသည္။ ညစာကို ဆြမ္းက်န္ျဖင့္ ၿပီးခဲ့ရၿပီး ေနာက္တစ္ေန႕ မနက္တြင္ `ေထာ္လာဂ်ီ´ ႀကံဳျဖင့္ ေတာင္ႀကီးသုိ႕ ျပန္ခဲ့ရေလသည္။

စာေရးသူသည္ ကကၠဴသို႕ လမ္းေပါက္ေသာ ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္ခဲ့သည္။ ႏွစ္စဥ္ ၀ါကၽြတ္ႏွင့္ တေပါင္း လျပည့္တို႕တြင္ ဘုရားပြဲ ရွိေၾကာင္းကုိ ေဒသခံမ်ား ေျပာျပ၍ စာေရးသူ ထုိဘုရားပြဲသုိ႕ အႀကိမ္ႀကိမ္ သြားျဖစ္ခဲ့သည္။ ဒုတိယ အႀကိမ္ ေရာက္ေသာအခါ ေဒသက ေအးခ်မ္းေနၿပီး ပအုိ႕၀္ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီတို႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယူကာ ကကၠဴကိုလည္း ဘက္စံု မြမ္းမံေနၾကၿပီ။

ပထမ တစ္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္က ႐ုိက္ကူးခဲ့ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဒုတိယ အႀကိမ္ ေရာက္ေသာ တေပါင္းပြဲ ျမင္ကြင္းမ်ား ေပါင္းစပ္ၿပီး ထုိစဥ္က ႀကီးပြားေရး ဂ်ာနယ္တြင္ မ်က္ႏွာဖံုး ေဆာင္းပါး ေရးခဲ့ရာ ကကၠဴအေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ဖတ္ၾကရသည္။


ကကၠဴဘုရားပြဲလာ ပအုိ႕၀္မ်ား လွည္းစခန္း ခ်ရာ ေညာင္ပင္ရိပ္

တတိယအႀကိမ္ တေပါင္းပြဲသို႕ ေရာက္သြားေသာ အခါ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္စရာမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေပသည္။ ႀကံဳခဲ့ရပံုကား ဘုရားပြဲေတာ္ လံုၿခံဳေရးကို ပအုိ႕၀္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္က တာ၀န္ယူထားသည္။ စာေရးသူ ပြဲခင္း ေရာက္သြားေသာ အခါ တာ၀န္ခံဟု ဆုိသည့္ ပအုိ႕၀္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္မွ ဗုိလ္မွဴးတစ္ေယာက္က လာႏႈတ္ဆက္ပါသည္။ စာေရးသူက မမွတ္မိ။ ထုိသူ ေျပာျပမွ မွတ္မိေတာ့သည္။ပထမဆံုး ေရာင္၀ါး၀ါးႏွင့္ ကကၠဴေရာက္သြားစဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ အပ္ေပးေသာ၊ ထမင္းတစ္နပ္ စီစဥ္ေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေပ၏။ သူကား ဗုိလ္မွဴး ခ်စ္လြယ္ ျဖစ္သည္။

ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ၿပီး သူ႕ကို ေမးခြန္း တစ္ခုပင္ ေမးလုိက္မိေသး၏။ `ဟိုတုန္းက ခင္ဗ်ားက တာ၀န္နဲ႕ ေပါ့ေနာ္…..´ ဟု ေမးေျပာ ေျပာမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။`ဟုတ္တယ္ေလ……..ခင္ဗ်ားက ေအးေအးေဆးေဆး ဗဟုသုတ ရွာၿပီး ဓာတ္ပံု လာ႐ုိက္တာ ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ကူခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ……..´ဟု ဆုိရွာပါသည္။ `ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က အျဖဴေတြမို႕ေပါ့၊ ခင္ဗ်ား အနီေတြနဲ႕ ေတြ႕ရင္ေတာ့ အဲဒီလုိ ထမင္း စားခ်င္မွ စားရမွာ…….´ ရယ္သြမ္းေသြးရင္း ေျပာခဲ့ရာ စာေရးသူ တစ္ေယာက္ တေပါင္းလ အေႏြးဓာတ္ပင္ ေပ်ာက္မလုိ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

ထုိ႕အျပင္ စာေရးသူ ကံေကာင္းပါသည္။

ဗုိလ္မွဴး ခ်စ္လြယ္က စာေရးသူအား လက္ဆြဲ ေခၚသြားပါသည္။ ပါးစပ္ကလည္း ေျပာပါေသးသည္။`ခင္ဗ်ားကို အဘနဲ႕ ေတြ႕ေပးရမယ္၊ ပြဲမွာ အဘ ေရာက္ေနတယ္´ ဟု ဆုိပါသည္။ စာေရးသူလည္း ဘုမသိ ဘမသိျဖင့္ အဘဆုိသူထံ ပါသြားပါသည္။ အဘဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကား ဦးေအာင္ခမ္းထီ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဘုရားပြဲ ဦးစီးေသာ ပအုိ႕၀္ ရပ္မိရပ္ဖမ်ားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ပလတ္စတစ္ဖ်ာမ်ား ခင္းကာ ထုိင္ေနၾကပါသည္။ လား…..လား…….သူ႕လက္ထဲတြင္ ကကၠဴဘုရားပြဲ အေၾကာင္း ေရးထားေသာ ႀကီးပြားေရး စာအုပ္လည္း ကိုင္ထားပါသည္။မ်က္ႏွာဖံုးက မႏွစ္က တေပါင္းပြဲေတာ္လာ ပရိသတ္ႀကီးပံု ႐ုိက္ထားေသာ စာေရးသူ၏ လက္ရာ ဓာတ္ပံု ျဖစ္ပါသည္။

`အဘ…….ဒါ အဲဒီမ်က္ႏွာဖံုးပံုနဲ႕ ေဆာင္းပါးေရးတဲ့သူပဲ´ ဟု ဗုိလ္မွဴး ခ်စ္လြယ္က သတင္းပုိ႕ပါသည္။ ထုိအေခါက္က ကကၠဴခရီးစဥ္ ဇာတ္လမ္းဆံုးကား ကကၠဴ ဟမ္းဆြီး မဟုတ္ပါ။

ဦးေအာင္ခမ္းထီက စာေရးသူအား ဖက္လွဲတကင္း စကားဆုိလုိက္ပါသည္။ လူသိနည္းေသးေသာ ကကၠဴအေၾကာင္း၊ ကကၠဴဘုရားပြဲအေၾကာင္း ဓာတ္ပံုမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား အတြက္ ေက်းဇူးတင္ စကား ဆုိပါသည္။ ၿပီးေတာ့ မလုိက္မေနရ စိုက္ေခါင္၊ ဆီဆံု၊ ေက်ာက္တစ္လံုး အထိ ေခၚသြားကာ စာေရးသူအား ေက်ာက္တစ္လံုးရွိ သူ႕ေနအိမ္တြင္ ညေနစာ ေကၽြးေမြးၿပီးမွ ေတာင္ႀကီးသို႕ ျပန္လႊတ္ပါသည္။

ကကၠဴခရီးမ်ားကား မေမ့ႏုိင္စရာ ခရီးသြား အမွတ္တရမ်ား ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

စိန္မ်ိဳးျမင့္......







Labels: ,

Print ပဲထုပ်ပါ..pdf ထုပ်လျှင်.ဖောင့်လွဲနေလိမ့်မယ်



မာတိကာ ၁ မာတိကာ ၂ မာတိကာ ၃ မာတိကာ ၄ မာတိကာ ၅

0 - ဦး မှတ်ချက်ပေးထားပါသည်

Post a Comment

KKZ Myanmar Unicode Keyboard

Mone Tine On Android

►Version 1.1

►Version 1.0

MoneTineKeyboard

Like လုပ်ထားနိုင်ပါတယ်

Mone Tine Knowledge Bank

Labels

အောက်ကကြေငြာလေးကလစ်ပေးပါဦး

Usage Policies

သင်၏ Facebook  တွင် ဖတ်နိုင်ရန် LIKE လုပ်ခဲ့ပါ..
( အမှန်ခြစ် ပေါ်နေပြီး LIKE ပြီးသားပါက CLOSE ကိုသာနှိပ် ပိတ်ပါ )

ကျေးဇူးတင်ပါတယ် မုန်တိုင်း

ကျန်းမာကြပါစေ